Amanda

Mammas bestämda lilla flicka bestämde sig för att komma ut igår och vid exakt 24 timmar sedan fick jag dom första värkarna som ni ser i tidigare inlägget ;)
Ja gick och la mig och skrev lite blogg men sen blev värkarna kraftigare.. När vi kom in så hade jag öppnat mig 3-4 cm vid 7 tiden! Och sedan gick de av bara farten.. Ja badade en stund men sen tilltog värkarna så jag testade lustgas vilket ja inte gillade alls men va tvungen många värkar att använda dom ändå.. Sen kom bm och sa att de va sista chansen att sätta ryggbedövning och de övervägde jag noga innan ja sa ja... Tänkte på att ha en slang i ryggen är fan inte skönt! Läkaren kom som ett skott och satte de på mig så ja blev go av lite morfin och grejer sen kände ja inte värkarna... Mamma fick säga när ja hade värk och bedövningen hjälpte mig direkt verkligen :) ångrar inte alls att ja tog den :) synd va bara att dom var tvungna att sätta värkstimulerande dropp för att värkarna av tog! Vid 14 tiden ville jag börja krysta och var öppen 8 cm sen gick de av bara farten!! Utskrivningsskedet va inte roligt asså när jag krystade som en gnu men så gled hon tillbaka lite! Men fick någon kraft som inte finns i denna värld och känslan när jag ser henne och dom torkar av henne va så påtagligt och jag bara grät av lycka MIN MIN MIN flicka äntligen efter all väntan och längtan :) gick in i vecka 37+0 igår och det var mitt mål och vips så kom hon ;) vattnet rann eller a en del av de va de som kom kom ju då vid 4 den 26e December och min prinsessa blev 2710 gram,47cm och tittade ut kl 16.20 :)
Nu har hon legat på mitt bröst utan att vakna sedan 00 och jag fått sova till och från litegrann vaknar och tittar på henne så svårt att somna om igen efter det!!
Min lilla prinsessa vad du är välkomnad till världen <3 mitt välplanerade lilla flicka jag älskar dig såå mycket!!
(bjuder på en bild någon minut efter att hon kommit ut och en bild som va mellan värkarna ;))


Kommentarer
Postat av: Sanna

Stort Grattis Hanna, din flicka är helt gudomlig. Är så glad för din skull, tänker på dig massor. Kram

2011-12-28 @ 01:11:01
URL: http://duplomamman.blogg.se/
Postat av: eleonor

Hej Stort Grattis till lillan. Skönt att allt har gått bra. Kram

2011-12-28 @ 11:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu