Vecka 34

Går in i vecka 34 idag :) Bara 6 veckor kvar till bf och lite drygt 4 veckor tills hon "får" komma ;P
Magbild bjöd jag ju på häromdagen så den får ni nöja er med :)
Det roliga är att Alla utom 1 säger att jag har sån liten mage jämfört med vad många andra har i denna veckan och att det syntes sent på mig att jag var gravid osv.. Och barnmorskan som heller inte är allt för nöjd med måtten (lite nervös inför nästa mätning) Doch sa hon att de kan vara för att hon ligger så himla långt ner att det är de som gör de.. Men de återstår att se ;)
Dock att höra "säker på att det inte är tvillingar" eller "oj, vad stor du är" osv.. det är faktiskt inte så himla roligt att höra det. Speciellt inte när man har ångest över sin viktuppgång. Jag trodde aldrig att jag skulle ha ångest över det eftersom de är min lilla bebis.. Men att se sig själv i spegeln som tjock är inte specielt kul när man gick ner så mycket i vikt innan graviditeten! Hade ju hellre hört att det är fint men inte att man är såååå himla stor som vissa då verkar tycka!
Folk kan tydligen kläcka ur sig vad som helst nuförtiden och skita i hur andra mår eller uppfattar det!
Sånna är inte ens riktiga vänner måste jag säga.. Blir fan sårad av att höra det! Inga ursäkter till varför man ens yttrar sig så är välkomna för dom accepteras ändå inte! Man får fan tänka sig för innan man talar och det är vad många borde lära sig att göra!!! Suck....

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, det är inte alls lång tid kvar nu tills våra små bebisar kommer ploppa ut ^^ Haha. Det där med gravid magar är knepigt. Jag fick höra igår av en person att jag var så liten, trodde inte ens på att jag var i vecka 32 :S Och det med mätningen, följer du din egen kurva? För det är bara den du ska bry dig om. Jag ligger över "normal" kurvan och följer min egen jätte bra, sen tycker folk att jag är liten :S Hmm, iofs bara killar typ. Haha.

2011-11-28 @ 14:24:04
URL: http://myheartofglas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Svar till Malin:

Ne den har börjat gå neråt eller vad man ska säga.. Får se vad hon säger på torsdag nu. Har legat jätte fint innan precis över mitten men inte längre.. Jag oroar mig inte så eftersom jag känner henne hela tiden och jag äter ju och så så jag får ju i mig allt :) Jag spyr ju inte och så iaf :) Ne de är konstigt att alla säger att man är väldigt liten och helt plötsligt att man kasnke ska ha tvillingar likom!! Jag tycker inte att det är acceptabelt att säga så till en vän. Det är inte ens ett skämt. Skämt är roliga inte trycka ner någon!!!!!

2011-11-28 @ 16:24:48
URL: http://offrode.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du är superfin , när jag var gravid såg jag ut som en valross men på dig så har allting lagt sig på dom rätta ställerna eller vad man ska säga haha

2011-11-28 @ 21:36:07
Postat av: Hanna

Svar till Sanna:

Tack raring <3 Tror säkert att du var hur fin som helst! Jag har alltid tyckt att det är så vackert när andra vart gravida oavsett hur stora, små, putiga eller runda magarna varit! :) Alla är unika och det är ju varje människa och även den lilla människan i magen :)

2011-11-28 @ 21:43:54
URL: http://offrode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu